Media a wyzwania XXI wieku
Nowa publikacja dotycząca rynku mediów w Polsce i w Unii Europejskiej oraz zawodowych dylematów dziennikarzy. Autorami rozdziałów mo nografii pod redakcją dr Małgorzaty Bonikowskiej są znani i cenieni ludzie mediów, m.in. Andrzej Krajewski, Bernard Margueritte, Bar bara Rogalska. Autorzy omawiają rolę wszystkich mediów we współczesnym świecie. Rysują perspektywy ich rozwoju, a także wskazują na problemy i zagrożenia, które przed nimi stoją. Czy w XXI wieku, w erze Internetu i swobody wypowiedzi w dowolnej formie i na dowolny temat, dziennikarze w ogóle będą jeszcze potrzebni? Czy powinniśmy się upierać przy klasycznych cechach dziennikarstwa, takich jak obiektywizm czy misja? Jak przeciwdziałać postępującej tabloidyzacji mediów, goniących dziś za czytelnikami i próbujących zgadnąć, c o mu w duszy gra? Jakie cech powinien mieć ten zawód aby się utrzymać na rynku?
- author: Małgorzata Bonikowska