Niezwykła moc zadawania pytań w zarządzaniu ludźmi
Liderzy, którzy zadają pytania, wspierają swoich ludzi, zachęcają ich do
partycypacji w zarządzaniu, do pracy zespołowej, do dzielenia się
pomystami i zgłaszania innowacji. Za pomocą pytań budują relacje i
rozwiązują problemy. Pytania zachęcają do myślenia. Za ich sprawą rodzą
się nowe pomysły i powstają nowe sposoby podejścia do dobrze znanych
zadań. Dzięki nim jesteśmy pewniejszymi siebie nadawcami komunikatów.
Niestety, wielu liderów jest nieświadomych niezwykłej mocy zadawania
pytań w zarządzaniu ludźmi. Nie interesują się tym, co dzieje się z ich
podwładnymi, dlatego umyka im wiele informacji, które mogłyby pomóc w
zarządzaniu zespołami i osiąganiu celów. Ciekawość bowiem pomaga w
zarządzaniu. Ćwiczyć ją można właśnie poprzez zadawanie pytań. Dobre
pytania otwierają zamknięte dotychczas drzwi, stymulują do oryginalnego
myślenia, prowokują zmianę. Dzięki nim ludzie sprawdzają swoje
aspiracje, motywacje, wybory, założenia, priorytety i zachowania.
Autorka książki głosi tezę, że zadaniem współczesnego menedżera jest
zadawanie większej liczby właściwych pytań, a umiejętność komunikacji
stanowi esencję sukcesu. Nie uważa jednak, że menedżerowie zadają za
mało pytań. Często zadają nieodpowiednie pytania. Jedni nie pytają w
sposób, który prowadzi do szczerych, głębokich odpowiedzi, inni nie
wiedzą, jak słuchać odpowiedzi i jak zbudować klimat, w którym
zadawa?nie pytań będzie pożądanym standardem. Dlatego powstała ta
książka. Dzięki jej lekturze staniesz się silniejszym liderem, nauczysz
się, jak zadawać właściwe pytania, jak efektywnie słuchać i jak kreować
atmosferę, w której zadawanie pytań jest czymś naturalnym.
Publikacja jest adresowana do menedżerów różnych szczebli, zarówno tych,
którzy dopiero zaczynają karierę i nabywają umiejętności kierowania
zespołami, jak i prezesów firm oraz dyrektorów zarządzających.