Opis produktu: Podstawy handlu zagranicznego
Podstawy handlu zagranicznego
Podręcznik przygotował zespół autorski Katedry Handlu Zagranicznego i Międzynarodowych Stosunków Ekonomicznych Wydziału Nauk Ekonomicznych i Zarządzania Uniwersytetu Szczecińskiego. W opracowaniu omówiono główne problemy handlu zagranicznego jako szczegółowej dyscypliny akademickiej, a zarazem dziedziny gospodarki narodowej. Przedstawiono najważniejsze pojęcia, kategorie i ich klasyfikacje, sposoby organizacji działalności handlowej na rynkach zagranicznych oraz specyfikę polskiego handlu zagranicznego, w tym nowe rozwiązania systemowe wynikające z członkostwa Polski w Unii Europejskiej. Omówiono wybrane makroekonomiczne aspekty handlu zagranicznego, przedstawiono analizę rozwoju rynków formalnych z uwzględnieniem najnowszych form ich funkcjonowania. Książka jest przeznaczona przede wszystkim dla studentów studiów ekonomicznych; może okazać się cennym źródłem informacji dla czytelników (w tym praktyków gospodarczych) zainteresowanych problematyką handlu zagranicznego.