Ustanawianie agendy
Ustanawianie agendy prezentuje szerokie zastosowanie teorii agenda-setting, doskonale łącząc wyniki pochodzących z różnych demokracj i na całym świecie badań, które odnoszą się do roli mediów w procesach opinii publicznej.
Tashio Takeshita, Meji University
Maxwell McCombs opisuje istotną i czasami kontrowersyjną rolę mediów masowych w wyznaczaniu tematów, które znajdą się w centrum publ icznego zainteresowania i działania. Chociaż Walter Lippmann uchwycił istotę wpływowego oddziaływania mediów na początku poprzednieg o wieku za pomocą wyrażenia ?świat na zewnątrz i obrazy w naszych głowach?, szczegółowa, empiryczna analiza roli agenda-setting medi ów masowych ma swój początek dopiero w ostatnim kwartale dwudziestego wieku. W tej wyczerpującej książce Maxwell McCombs, jeden z oj ców założycieli tradycji badawczej studium nad agenda-setting, syntetyzuje setki badań naukowych dotyczących tej istotnej roli medió w masowych w kształtowaniu opinii publicznej. Media masowe na całym świecie w znacznym stopniu wpływają na obrazy spraw publicznych ?w naszych głowach?, wpływają również na każdy szczegół tych obrazów. Oprócz analizy wpływu mediów na to, o czym myślimy i w jaki sp osób, Ustanawianie agendy omawia również źródła agend mediów, psychologiczne wyjaśnienie oddziaływania na agendę publiczną oraz późn iejsze konsekwencje w odniesieniu do postaw, opinii i zachowania.
Ta ważna i wnikliwa książka okaże się nieoceniona dla studentów dziennikarstwa, komunikacji społecznej i politologii, jak również dl a tych, którzy interesują się rolą mediów masowych w kształtowaniu i kierowaniu opinią publiczną.